Tuesday, August 2, 2011

Minah Endon : Pagi My PR (merah) Petang Sudah My Kad (Biru)


Pagi tadi setelah dapat maklumat Tabuans telah membuat semakan di web Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan mendapati seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah. Setelah itu Tabuans juga menyemak daftar pemilih dan dia telah didaftarkan sebagai pengundi baru di kawasan Ijok Selangor. Kawasan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Namun semakan petang ini nampaknya dia telah pun menjadi warganegara Malaysia dan memegang kad pengenalan Biru. Tahniah!! bertambah lagi warganegara Malaysia.

Elok lah sekarang tengah sibuk pendaftaran warga asing rupanya kerajaan BN nak memberikan mereka My kad dan layakan mereka sebagai pengundi. Dengan kod 71 adalah dulu mereka warga asing.

Kalau Singapura ambil warga asing yang cerdik pandai dan punyai bakat contoh dalam bola sepak untuk jadi warganegaranya , Kerajaan BN pulak ambil warga asing untuk jadi pengundi bagi mengundi partinya dalam pilihanraya akan datang.

Pasti kalau di tanya kepada penyukong totok BN dan Umno , biarlah kata mereka ; negara ini pon akan hancur juga, negara ini hak Allah taala, tanah ini hak Allah taala..kata mereka. Terbukti mereka ini spesis dongoi yang berfikir pakai kepala lutut.

Maka warga asing pasti nya akan memenuhi negara ini dan pasti suatu hari nanti mereka akan menubuhkan NGO & Parti Politik dan pasti mereka juga berhak jadi ahli Parlimen dan Perdana Menteri.

Atau pun mereka akan memenuhi Parti Gerombolan United Malayan Nation Organisatition (UMNO) dan pasti nya bila bersidang akan penuh lah puak ini dalam PWTC seperti mana Warga Mamak belukang yang memenuhi UMNO sekarang.

Sekarang ini Melayu UMNO menjadi penjilat pungkok Mamak belukang dan sudah pasti sikit hari lagi mereka menjadi penjilat mat bangla, minah endon, nepal dan Mat Hitam Afrika.

Sudah lah wahai puak UMNO sia-sia sahaja kamu berkokok ketuanan melayu tapi tahi kamu bukan sahaja bergelumang di ekor malah memenuhi lubang tekak kamu.

2 comments:

anak kel said...

jangan bising bising buat lapuran polis,tunjuk bukti jangan dok melalak macamm anjing. nak nak puat pkr yang buat hal. apa apa hal repot polis.

Anonymous said...

woi bongong pencacai umporno..anak kel...Boleh ka report Polis..
polis geng umngok...SPR pun geng Umngok juga...
Dulu UMNGOK jual singapore pada LKY..jual air 2 sen ..bagi pulau batu Puteh,..bagi stesen KTM,...sekarang UMNGOK sedang serahkan Negara pada ENDOn, bangla , nepal....
hancur negara kalau mcm ni...hancur negara kalau ada org banggang macam kau wahai anak kel...otak kepala lutut